lørdag 13. juni 2009

Magnolia tre og noen andre blomster

Vi fikk et Magnolia tre i gave av kjærsta mi sin søster og samboer. Det har stått på ønskelisten lenge og nå er jeg helt i fistel over at vi snart får plantet det hos oss i Lillesand. Vi må bare fjerne en Tuja busk som står der nå. Endelig har vi en god grunn for å grave opp Tujaen. Den er ikke veldig pen lengre etter at vi har prøvd å frisere den :-) hihi

Vi lærte også av Mona at når man får et tre i bryllupsgave så er det et tegn på kjærligheten vår som vokser, ettersom treet vokser. Så dette treet må bare overleve. Alle tips tas derfor imot med STOR takk :-) 




Jeg gleder meg som et lite barn til denne begynner å blomstre slik som på etiketten :-)



Busken står nå i potten sin utenfor hos svigers og venter tålmodig i en uke til. Da er vi nemlig tilbake i Lillesand og kan plantet det. Huset er utleid en uke til, så jeg må pent smøre meg med tålmodighet...



Så må jeg bare legge til et bilde av disse nydelige Margerittene. Jeg elsker hviteMargeritter og får aldri nok av de. Jenny, Blomsterdamen vår fikk det med seg og jeg hadde Margeritter i buketten og noen av gutta hadde det i brystbukettene sine. Helt perfekt! De var også i bordekorasjonene.



I går kveld kom kjærsta mi (må vel kanskje snart begynne å si mannen min :-)) inn med disse blomstene og sa; Du hva heter disse blomstene? Jeg aner ikke, men måtte si meg enig i at de er veldig søte. Så sa han; kan ikke vi ha sånne i Lillesand? Jo selvfølgelig, sa jeg da. De vokser i "tepper" som sprer seg utover og bladene har en litt gråaktig farge.  Så hvis noen vet hva disse heter, så er det bare å fortelle oss det. Skal nok klare å kjøpe de likevel, men jeg liker å vite hva blomstene heter. 



Nyt solen og varmen folkens!

1 kommentar:

  1. Du ønsket tips til Magnoliatreet; det må stå lunt for å trives.
    Lykke til med planting og stell vennen. Dette skal gå så bra og du skal se at treet gror slik deres kjærlighet til hverandre :o)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...