tirsdag 5. mars 2013

Oppussing og nye prosjekter

Etter at vi flyttet inn bestemte vi oss for å pusse opp ved å male alt innvendig. Det var en så stor jobb at vi satte det bort til noen som kunne det. Vi måtte være ferdige til 16. desember og helst en uke før fordi da skulle minstemor døpes, og selskapet skulle være her.





Natt til tirsdag ble malerene ferdige og alle ledige hender ble satt inn i jobben med å få det rent igjen. Det var noen veldige hektiske dager, men det gikk med et nødskrik.
Det var veldig morro å vise frem huset til venner og familie for første gang når det var så nymalt og fint.







Dåpen og feiringen var koselig og vi fikk plass til 21 gjester på kjøkkenet! Det var litt trangt, men der det er hjerterom, er det husrom...

Ørelappstolen er ferdig sydd nå må mannen hoste opp kompressoren slik at jeg får stiftet den sammen på undersiden. Sofaen min er ikke ferdig fordi jeg sliter med å få spikret naglene på plass på riktig sted, uten at de bøyer seg. De tåler ingen ting!

Så har jeg strikket litt, hekket litt og nå begynt å brodere min andre bunadskjorte. Ble ferdig med en mansjett i kveld og det gikk mye fortere enn jeg hadde trodd. 

Ellers har jeg vært mye på sykehuset og helt uten lyst til å løfte så mye som en finger, men nå kommer det seg og jeg benytter meg av dagene og lysten og gleden ved å stå opp hver morgen.


 Kurven er til garn eller noe annet du måtte ønske deg å putte oppi, oppskrift fra Pickles.

Dåpskjolen måtte broderes på og når jeg først var i gang tok jeg de navnene som manglet også. Kulepennen ble vasket bort med nylon vask og nå er den hvit og pen!

 Så bestemte jeg meg for at jentene skal få bunad til konfirmasjonen... godt å være tidlig ute. Tenkte at om jeg begynner å brodere nå så burde jeg bli ferdig på 13-14 år!!!

Så får vi se det om jeg blir det, her er en mansjett ferdig.

Ha en strålende dag alle sammen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...